Fins al 2 de febrer hi ha temps per tramitar telemàticament o presencialment a l’OAC de l’Ajuntament la reducció del 15 % per autogestió de les restes orgàniques en la quota de la nova taxa de recollida i gestió de residus.
Per fer-ho, cal emplenar i entrar per registre la sol·licitud corresponent, aportant les fotografies i informació o documentació acreditativa. El tràmit es pot fer telemàticament a través de la seu electrònica municipal o bé presencialment a l’OAC de l’Ajuntament.
La reducció del 10 % per l’ús de la Deixalleria, el Punt Verd o la Deixalleria mòbil, tant a la taxa domèstica com a la comercial, s’aplicarà directament sense necessitat de fer cap tràmit en funció de les dades registrades de l’any passat al programa de les deixalleries metropolitanes. Per poder aplicar aquesta reducció cal estar donat d’alta com a usuari i identificar-se quan es faci ús del servei.
També s’aplicarà automàticament la reducció d’un 20 % addicional de la quota de la taxa als habitatges disseminats per raó de llunyania.
Tot i que no s’han previst reduccions socials a l’ordenança, l’Ajuntament canalitzarà qualsevol necessitat d’ajut mitjançant el Reglament municipal regulador de les prestacions econòmiques de caràcter social.
D’aquesta manera, aquelles persones que es trobin en risc d’exclusió social o que presentin circumstàncies que dificultin el pagament de la taxa, com ara famílies monoparentals, persones grans que viuen soles o altres col·lectius vulnerables, un cop rebuda la liquidació de la taxa, podran adreçar-se a Serveis Socials per sol·licitar una ajuda adaptada a la seva situació.
Pel que fa a la taxa comercial, aquells establiments que gestionin tots els residus de forma privada i que no utilitzin el servei de recollida municipal, han de tramitar l’acreditació del sistema de gestió de residus que fan servir com a màxim fins al 2 de febrer.
Per fer-ho, s’ha d’emplenar i entrar per registre la sol·licitud corresponent, aportant el contracte o contractes amb els gestors autoritzats per als residus que generin, que en aquest cas, han de ser vigents durant tot l’any 2025. El tràmit es pot fer telemàticament a través de la seu electrònica municipal.
El primer pagament de la taxa de recollida i transport de residus està previst que sigui a l'abril o al maig d’aquest any, mitjançant un rebut de l’ORGT de la Diputació de Barcelona.
En tractar-se d'una taxa de nova creació, aquest primer any l'import s'ha d'aplicar en un únic rebut tot i que qui vulgui podrà demanar fer un pagament fraccionat. A partir del 2026, el pagament de la taxa ja serà trimestral.