Servei de teleassistència
Aquest servei està pensat per atendre a la gent gran i/o a les persones amb dependència que viuen soles o amb altres persones amb el mateix risc físic o psicosocial.
La teleassistència ofereix atenció les 24 hores del dia i 365 dies a l'any, garantint la seguretat i donant tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència.
L’objectiu del servei és que les persones usuàries tinguin la tranquil·litat que un equip de professionals vetlla en tot moment per la seva seguretat, i que només prement un botó són ateses.
Com funciona?
El servei consisteix en la instal·lació en el domicili de la persona usuària d’una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que es pot activar en cas de necessitar auxili, ja sigui per una caiguda, un accident a la llar o per qualsevol indisposició.
Aquests dispositius comuniquen amb una central receptora atesa per personal mèdic i de seguretat especialitzat per a donar una resposta adequada a la crisi presentada.
Requisits d'accés
- Cal disposar de línea telefònica en funcionament
- No hi ha requisits econòmics, però en funció de la renda de cada persona, es concedeixen places públiques (gratuïtes) o places amb cost.
Condicions d’accés
Els Serveis Socials valoraran la situació sociofamiliar de cada cas i establiran els serveis concrets que cal prestar
Preu del servei
El preu del servei per a l'usuari està en funció de la seva renda. Es diferencien:
- Places públiques; gratuïtes
- Places amb cost
Qui finança el servei?
A Castellbisbal, un 53% del cost de les places públiques i gratuïtes del servei de teleassistència domiciliària l’assumeix l’Ajuntament i el 47% restant va a càrrec de la Diputació de Barcelona.
Actualment, es contemplen 170 places que, en cas que estiguessin totes actives, representarien un cost per l'Ajuntament de 15.000 euros anuals.