La majoria de les queixes i consultes estaven relacionades amb temes de consum d’aigua, medi ambient, tributs i urbanisme
L’oficina del Síndic de Greuges va atendre, dimecres, una vintena de trucades de veïns i veïnes de Castellbisbal durant el seu desplaçament telemàtic a Castellbisbal. Les persones, que van ser ateses per l’equip d’assessors del Síndic per telèfon o videotrucada, van presentar un total de 12 queixes i 8 consultes.
La majoria de les problemàtiques plantejades han estat referides al consum d’aigua i a temes relacionats amb medi ambient, el pagament de tributs, urbanisme, salut i serveis socials. Seguint el procediment habitual, ara el Síndic farà els tràmits necessaris per aclarir els fets que se li han exposat i poder resoldre o obtenir aclariments de les incidències presentades.
La visita del Síndic de Greuges a Castellbisbal forma part del conveni que va signar amb l’Ajuntament l’any 2017, amb l’objectiu d’incrementar les garanties i els drets de la ciutadania. Fruit d’aquest acord, el seu equip d’assessors es desplaça periòdicament al municipi per atendre els veïns i veïnes que vulguin fer consultes o presentar queixes contra una actuació de l’Administració pública i també contra les empreses que presten serveis d’interès general (llu, aigua, gas, etc.).
Aquests dies, el Síndic de Greuges ha fet públic el seu informe anual 2020 amb les dades de l’actuació feta al Vallès Occidental. Durant el 2020 va atendre un total de 2.068 queixes i consultes de la població de la comarca, 53 de les quals (un 2,56%) han estat de veïns i veïnes de Castellbisbal.
Pel que fa a les problemàtiques plantejades per la ciutadania del Vallès Occidental, la majoria estaven relacionades amb polítiques socials (39,7%), l’administració pública i els tributs (26,9%), per temes de consum (16,9%) o de polítiques territorials (10,6%).