Abril 2016
Els polítics som servidors públics i, com a tals, ens devem a la ciutadania, d’aquí que calgui tenir-hi una relació pròxima i constant, perquè les decisions i les accions que prenem es basin en les necessitats reals de tots els veïns, aquella mena de coses que es coneixen a través de la conversa a peu de carrer i de l’escolta activa, defugint el clientelisme i la política d’aparador.
La dificultat és com arribar a tothom. Per això, des de fa unes setmanes, hem estat treballant en noves formes de proximitat que s’han concretat en dues noves accions: un protocol per fomentar la participació ciutadana en el Ple, i un Consell Urbà per facilitar la participació de veïns de tots els nuclis residencials.
Per conèixer de primera mà les necessitats de col·lectius concrets, els mesos de març i abril hem visitat els centres educatius públics del poble i hem pogut conversar amb els equips directius; també estem mantenint reunions amb els veïns de les urbanitzacions. Volen ser noves formes de col·laborar, d’escoltar, de formar opinions i decisions compartides, de facilitar el diàleg.
Seguint la línia de treball de l’equip de govern en transparència i bon govern, estem publicant aquestes novetats i experiències en un nou espai del web municipal www.castellbisbal.cat/alcalde, on també podeu consultar l’agenda institucional.
Donar la veu al ciutadà i facilitar la participació igualitària és una autoexigència que ens hem d’aplicar, que em vull aplicar, per aconseguir la qualitat de la democràcia que construïm entre tots, per possibilitar que la ciutadania participi en les decisions públiques, que són d’interès col·lectiu.