L'objecte d'aquesta política és regular el tractament de dades que realitza l'Ajuntament de Castellbisbal.
El responsable dels tractaments realitzats és l'Ajuntament de Castellbisbal, amb seu al carrer l’Avda. Pau Casals num. 9, 08755 de Castellbisbal.
Telèfon: 93.772.02.25 Fax: 93.772.13.07
Web: www.castellbisbal.cat
La finalitat del tractament de dades correspon a cadascuna de les activitats de tractament que realitza l'Ajuntament i que seran accessibles en el registre d'activitats de tractament.
El tractament de les seves dades es realitza per al compliment d'obligacions legals per part de l'Ajuntament, de funcions realitzades en interès públic o en l'exercici de poders públics que li són atorgats. En els casos que la finalitat del tractament requereixi el seu consentiment, aquest caldrà que sigui prestat per mitjà d'una clara acció afirmativa. Es podrà consultar la base legal per a cadascuna de les activitats de tractament que duu a terme l'Ajuntament en el registre d'activitats de tractament.
Les dades personals proporcionades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per la que es recullen i per determinar les possibles responsabilitats que es pugessin derivar de la finalitat, a més dels períodes establerts en la normativa d'arxius i documentació.
Amb caràcter general no es comunicaran les dades personals a tercers, excepte per obligació legal.
Pot consultar els destinataris per a cadascuna de les activitats de tractament que duu a terme l'Ajuntament en el Registre d'Activitats de Tractament (RAT).
Les administracions públiques han de fer públic un inventari de les activitats de tractament accessible per mitjans electrònics, a través d’un Registre d’Activitats de Tractament (RAT), que es configura com a el punt de partida en la gestió de la protecció de dades, i consisteix en una descripció de les activitats de tractament, atenent els continguts exigits al RGPD.
Per tant, el Registre d’Activitats de Tractament (RAT) de l’Ajuntament de Castellbisbal que es publica pel seu coneixement en aquest apartat, i per la seva consulta, inclou la denominació de l’activitat de tractament; la licitud del tractament; la finalitat del tractament; les categories d’interessats; les categories de dades personals objecte de tractament; les categories de destinataris i la conservació de les dades, entre d'altres.
El delegat de protecció de dades (DPD) és el garant del compliment de la normativa de protecció de dades a l’Ajuntament, que s’encarrega de supervisar, de manera independent, l’aplicació del compliment de la normativa de protecció de dades.
Hi podeu contactar mitjançant:
Servei d’Assistència Municipal i Suport Estratègic – DPD ENS LOCALS Diputació de Barcelona Recinte Mundet. Ed Migjorn, bloc B, 2a planta Passeig de la Vall d’Hebron, 171 08035 Barcelona
El delegat de protecció de dades es troba regulat en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell (RGPD), de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE.
L’article 39 de l’RGPD, recull les funcions del delegat de protecció de dades que són les següents:
L’Ajuntament, mitjançant diferents sistemes de recollida d'informació en paper o format electrònic (instàncies, formularis, etc.), sol·licita als usuaris dades de caràcter personal, amb la finalitat de gestionar la seva sol·licitud d'acord amb la normativa de protecció de dades vigent.
La persona interessada pot exercir els drets següents:
Indicacions per a l’exercici d’aquests drets:
L’Ajuntament denegarà, motivadament, peticions d’exercicis de drets de cancel·lació o oposició, en algun dels supòsits següents:
A l’hora d’exercir un d’aquests drets sobre fotografies o imatges captades per càmeres cal tenir en compte el següent: