El certificat ISO acredita que s’ofereix un bon servei i que es disposa dels sistemes per garantir que es treballa sota la premissa de la qualitat total i la millora contínua.
L’Arxiu Municipal ha renovat, per quart any consecutiu, la certificació de qualitat ISO 9001:2015. Es tracta d’un certificat orientat a acreditar que s’ofereix un bon servei: tant a la ciutadania com en tot el relacionat amb la gestió de la documentació generada pel consistori. Com que la primera certificació es va fer el 2019, enguany l’Arxiu ha hagut de superar un procés de recertificació que es fa al quart any i que, a nivell pràctic, es tradueix en un procés similar al de la certificació inicial del sistema. La certificació s’ha fet amb l’empresa TÜV Rheinland. Qualitat del servei Pel consistori, disposar del certificat de qualitat ISO 9001 comporta un major compromís i responsabilitat en els serveis oferts treballant sota la premissa de la qualitat total i de la millora contínua. A més és una eina per garantir que existeixen els mecanismes necessaris per identificar els punts febles i disconformes i dur a terme les accions correctores oportunes. Entre les actuacions que es fan per mantenir la qualitat del servei, hi ha el control dels terminis de resposta a les peticions rebudes i la proposta constant de millores dels serveis, infraestructures i instal·lacions de l’Arxiu. També es fa un seguiment acurat de la qualitat dels serveis oferts per les empreses proveïdores de l’Arxiu.