És el segon any que es duu a terme aquesta iniciativa que ofereix tovallons als bars i restaurants del poble i també a les entitats perquè els usin en les seves activitats.
L’Ajuntament ja ha ofert a les entitats i establiments de restauració del poble els tovallons de la campanya “Menja’t els prejudicis” que enguany proposa missatges per sensibilitzar sobre el canvi climàtic i els efectes que provoca.
En total, s’han dissenyat 5 models de tovallons diferents, 4 dels quals tenen lemes que apel·len a la necessitat de preservar l’entorn i promouen una modificació dels hàbits individuals per provocar canvis globals. En aquesta línia, hi ha els eslògans “El futur no és d’un sol ús”, “Quan comprem, decidim!”, “Menys ego, més eco” i “El clima condiciona la nostra vida, gira-la!”. A més, tot i que la campanya s’ha lligat al medi ambient, aquest 2023 també s’ha confeccionat un cinquè tovalló per donar rellevància a valors cívics; en concret, amb el lema “L’amabilitat és l’essència de la convivència”.
Aquest és la segona vegada que es duu a terme la iniciativa “Menja’t els prejudicis” després que l’any passat es va posar en marxa amb tot un seguit d’eslògans a favor de la igualtat de gènere i per lluitar contra les actituds masclistes.
Els tovallons s’han ofert a les entitats locals perquè puguin utilitzar-los en les seves activitats i també als bars i restaurants del poble. Es tracta d’una acció de sensibilització que impulsa la Regidoria de Cooperació i en total se n’han imprès 84.000 unitats.