Implantació del nou programa informàtic E-CAP al Centre d'Atenció Primària Dr. Joan Planas

Dilluns, 23 d’abril de 2018

A partir del proper 2 de maig, el CAP Dr. Joan Planas disposarà del nou programa informàtic “E-CAP”, que s’està implantant a tots els centres d’atenció primària del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) per millorar i facilitar la comunicació entre professionals i usuaris.


Per tal d’implementar aquest nou sistema amb les millors condicions, tots els treballadors del CAP han fet formacions específiques i s’ha reforçat temporalment l’equip administratiu del centre, a més de modificar la programació de les visites. Tot plegat amb l’objectiu que els professionals s’adaptin al funcionament del nou sistema i minimitzar les incidències que se’n puguin derivar de la seva implantació. 

En aquest sentit, informem que a partir dels propers dies i fins a finals de maig, aproximadament, es podrien produir algunes alteracions en el funcionament habitual del centre pel que fa a la celeritat i precisió habitual. A més, durant les properes setmanes i amb la voluntat que sigui el menor temps possible, al CAP Dr. Joan Planas no es podran programar visites futures, motiu pel qual s’han previst alternatives d’accés als metges de capçalera.

Horari especial el 27 d'abril

Com a conseqüència del canvi del programa informàtic, el proper divendres, 27 d’abril, l’horari del CAP Dr. Joan Planas serà de de 8.00 a 20.00 hores.

Aquest canvi puntual de l’horari està motivat perquè aquell dia, a partir de les 20.00 hores, deixarà de funcionar el programa informàtic actual del centre i es farà el traspàs de les dades clíniques de tots els pacients al nou sistema E-CAP. 

A partir del dia 28 d´abril el CAP Dr. Joan Planas recuperarà l’horari habitual de 8 a 24 hores, els 365 dies de l’any.

Avantatges del programa E-CAP

  • És l’eina informàtica del Servei Català de la Salut que actualment fan servir el 90% dels professionals d’atenció primària de la xarxa pública de salut i que permet que l’historial clínic del pacient sigui accessible i compartit per altres centres ambulatoris, d’urgències i hospitals, sigui quina sigui l’empresa que els gestioni.
  • Ofereix una visió integral del pacient i del seu estat de salut i dona suport a la presa de decisions, millorant la comunicació entre professional i usuari i oferint noves funcionalitats de manera contínua per disminuir la variabilitat clínica i incrementar la qualitat assistencial.
  • Els pacients podran demanar l’hora de visita informàticament i es podran comunicar amb el seu metge, a través de la eConsulta, que permetrà també que el metge de capçalera enviï missatges als seus pacients amb el resultat de proves, per exemple, o que els pacients s’imprimeixin la recepta electrònica sense haver-se de desplaçar a la consulta, entre d’altres funcionalitats.
Darrera actualització: 23.04.2018 | 10:36