L’Ajuntament aprova un acord per delegar la recaptació de tots els impostos municipals a la Diputació de Barcelona.
Dilluns, 31 de juliol, es va celebrar el primer Ple municipal després que Alternativa per Castellbisbal (AC) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) hagin trencat fa unes setmanes el pacte de govern que mantenien des de l’inici del mandat. La d’aquesta setmana ha estat, per tant, la primera sessió que l’equip de govern d’AC afronta formalment en minoria.
Tots els punts de l’ordre del dia es van aprovar, fet que l’alcalde, Joan Playà, valora molt positivament perquè evidencia la “coresponsabilitat de totes les forces polítiques amb representació en el consistori, que han demostrat la seva voluntat a treballar de forma constructiva per seguir fent avançar el municipi de Castellbisbal en el camí traçat de progrés i benestar”.
Nou cartipàs municipal Entre d’altres temes, durant el Ple es va donar compte del decret pel qual s’efectua una reordenació de les delegacions d’atribucions als regidors de l’equip de govern, donat que AC ha hagut de reestructurar els membres de la Junta de Govern Local per assumir les responsabilitats que fins ara requeien en regidors d’ERC.
Amb el nou cartipàs municipal, l’alcalde Joan Playà assumeix la Regidoria de Transparència i Susanna Solé, ara primera tinent d’alcalde, es queda amb les competències de la Regidoria de Cultura. El regidor Joaquim Sardà es situa com a segon tinent d’alcalde, seguit de Salvador Segura que incorpora a la seva tasca tota la gestió de Patrimoni Cultural. Finalment, Melania Solís, quarta tinent d’alcalde, assumeix la Regidoria d’Educació, d’Igualtat i la de Participació Ciutadana i Enrico Martinelli, com a cinquè tinent d’alcalde, gestionarà la Regidoria de Promoció Econòmica.
Les retribucions dels regidors d’AC seran les mateixes que fins ara. Només el regidor Enrico Martinelli veurà incrementada la seva dedicació, que passarà a ser exclusiva, tal i com es va aprovar en el Ple d’ahir, amb els vots a favor d’AC i l’abstenció de la resta de grups municipals.
Traspàs de competències a la Diputació D’entre tots els punts de l’ordre del dia del Ple municipal del juliol, destaca l’aprovació, per unanimitat, de l’acord per ampliar la delegació de competències a l’organisme tributari de la Diputació de Barcelona a l’hora de recaptar impostos municipals i taxes públiques.
Fruit d’aquesta ampliació, la Diputació passarà a gestionar la recaptació de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres; i les taxes per llicències urbanístiques i per l’ocupació de terrenys d’ús públic, entre d’altres. “Es tracta d’impostos i taxes que fins ara gestionava o cobrava directament l’Ajuntament”, assenyala l’alcalde, Joan Playà, alhora que destaca que “amb aquesta ampliació de delegacions, la Diputació de Barcelona passarà a gestionar la recaptació de tots els impostos municipals i la pràctica totalitat de les taxes”.
Segons Playà, “aquest traspàs de funcions permetrà alleugerir el volum de feina del Departament d’Intervenció municipal que en els darrers anys s’ha incrementat de forma considerable per l’augment de la fiscalització, la burocràcia i el control al qual està sometent l’Estat espanyol a tots els Ajuntaments del país”.