El canal de Telegram, que ha duplicat els subscriptors, i l’app Castellbisbal A Prop, que ha triplicat el nombre de visites respecte a l’any passat, també és consoliden com a punts informatius de l’impacte de la Covid-19 al municipi.
Avui fa dos mesos que es va declarar l’Estat d’alarma sanitària per la Covid-19 i durant tot aquest temps el portal web de l’Ajuntament ha rebut un total de 87.449 visites i ha registrat un increment d’usuaris del 12%, respecte a l’any passat. La majoria de les consultes (un 40%) s’han fet a l’espai web del coronavirus, que s’actualitza a diari i agrupa tota la informació municipal relacionada amb la crisi sanitària. A més, recull enllaços a recursos d’altres administracions que poden ser d’interès per la ciutadania i el sector comercial i empresarial de Castellbisbal. Les xarxes socials municipals també han incrementat la seva activitat durant l’Estat d’alarma. En aquests dos mesos s’han publicat més de 400 entrades sobre el coronavirus al Facebook i al Twitter de l’Ajuntament, així com al canal de Telegram, que ha duplicat el nombre de subscriptors i s’ha consolidat com a un punt informatiu i d’alertes de la crisi sanitària. L’app Castellbisbal A Prop, que ha adaptat els seus continguts a la situació actual, també suma nous usuaris i ha registrat un important increment de visites, fins al punt que en aquests dos mesos, s’han triplicat les consultes respecte el mateix període de l’any passat. A més, s’ha donat un nou impuls al canal de YouTube de l’Ajuntament, des d’on s’ha pogut seguir, en directe, el primer Ple municipal telemàtic que s’ha fet a Castellbisbal, un vídeo que, en només tres dies, ja suma prop de 450 visualitzacions.
Aquests dies de gestió de la crisi sanitària, l’acció comunicativa municipal està centrada en oferir una informació de servei, facilitant a la ciutadania dades sobre els recursos que s’han posat en marxa en l’actual context crisi i adaptant a la realitat de Castellbisbal les normes i recomanacions que fan les autoritats competents per fer front a la pandèmia i evitar la seva propagació. En aquest sentit, cal assenyalar que durant els dos mesos d’Estat d’alarma s’han publicat una seixantena de notes de premsa i s’ha fet difusió de més d’un centenar de peces comunicatives, com ara vídeos, cartells i bànners a les xarxes socials, així com la Guia d’establiments oberts durant el confinament i la Guia de Serveis a les Persones, on es fa un recull de tots els recursos què disposem a Castellbisbal per atendre la població durant el confinament.