La Diputació de Barcelona visita Les Vinyes per conèixer el funcionament de l'Escola Nova 21

Dimecres, 16 de novembre de 2016

L’Institut-escola Les Vinyes és un dels 483 centres educatius que formen part del programa Escola Nova 21, una aliança d’entitats i escoles que tenen com a objectiu fer créixer les accions de canvi educatiu.

 

Aquest matí el diputat delegat d’Educació, Rafael Homet, i el gerent dels Serveis d’Educació de la Diputació de Barcelona, Jordi Plana, han visitat l’Institut-escola Les Vinyes. A la trobada també ha assistit la regidora d’Educació, Isabel Méndez.

Durant la visita el director de l’Institut Escola Les Vinyes, Quim Preixens, ha explicat als convidats com és el dia a dia de treball al centre, que forma part del programa Escola Nova 21: Aliança per un sistema educatiu avançat, una iniciativa que impulsen el Centre UNESCO de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la UOC i eduCaixa, amb el suport de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, la Federació d’Associacions de Pares i Alumnes (FaPaC) i la Fundació FemCAT.

L’interès de la Diputació de Barcelona per conèixer el funcionament de l’Institut Escola Les Vinyes ve motivat pel fet que és un dels 25 centres impulsors amb pràctiques educatives avançades de l’Escola Nova 21, un programa que compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i el món local, posant el valor el paper clau dels municipis en aquest àmbit.

Escola Nova 21 és una aliança d'entitats i escoles que tenen com a objectiu fer créixer les accions de canvi educatiu. Des d'un marc comú, el programa vol crear les condicions perquè les escoles amb pràctiques avançades es consolidin i millorin, interactuant entre elles i generant un ecosistema educatiu que doni respostes a les necessitats del segle XXI. La iniciativa, per tant, vol contribuir a una actualització del sistema educatiu a Catalunya, fonamentada en el consens dels organismes internacionals sobre un propòsit educatiu enfocat a generar competències per a la vida en el context del segle XXI, unes pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement de com les persones aprenen, i unes metodologies que permetin mesurar els assoliments de cadascuna de les competències.

Actualment un total de 483 centres educatius s’han sumat al projecte. La majoria, com és el cas de Les Vinyes, són escoles que treballen per projectes.

Darrera actualització: 12.12.2019 | 17:25