Entre les primeres mesures a desenvolupar destaca l’elaboració d’un pla de xoc amb actuacions per reduir la contaminació atmosfèrica i la creació de zones baixes d’emissions.
L’Ajuntament de Castellbisbal i la resta de municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona elaboraran una estratègia conjunta per millorar la qualitat de l’aire de la metròpolis. Aquest és el principal repte assumit pel Consell de Municipis Metropolitans per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica, que es va crear el passat 1 de desembre durant un acte al qual van assistir l’alcalde de Castellbisbal, Joan Playà, i el regidor de Medi Ambient, Enrico Martinelli.
La funció d'aquest nou organisme, liderat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), serà acordar i coordinar mesures conjuntes amb els 36 municipis metropolitans, identificar necessitats comunes i possibles solucions i potenciar, alhora, programes i accions d'educació i sensibilització ciutadana. La presidència del Consell de Municipis Metropolitans per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica recaurà en la presidenta de l'AMB, Ada Colau; la vicepresidència serà exercida de forma compartida per la vicepresidenta de Medi Ambient de l'AMB, Janet Sanz, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda.
La contaminació de l'aire urbà és un greu problema per a moltes de les ciutats i metròpolis del planeta. De fet, segons un estudi publicat per l'Agència Europea del Medi Ambient es produeixen més de 430.000 morts prematures a Europa a causa de la contaminació atmosfèrica, que en el cas de l'àrea metropolitana de Barcelona és d’unes 3.500 morts prematures anuals.
La presidència del Consell de Municipis Metropolitans per a la Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica recaurà en la presidenta de l'AMB, Ada Colau; la vicepresidència serà exercida de forma compartida per la vicepresidenta de Medi Ambient de l'AMB, Janet Sanz, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda.
Un altre dels altres grans objectius serà controlar i reduir els focus de contaminació generats pels sectors de la indústria i l'energia, per les grans infraestructures logístiques (com el port i l'aeroport) i pel trànsit rodat.