L’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Arxiu Municipal amplien els horaris d’atenció al públic
A partir del 30 de setembre, aquests dos serveis obriran els dilluns a la tarda per incrementar els serveis que s’ofereixen a la ciutadania.
A partir de dilluns 30 de setembre, l’Ajuntament amplia els horaris d’atenció al públic de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’edifici principal de l’Ajuntament i de l’Arxiu Municipal incorporant-hi l’obertura d’un dia a la tarda.
En concret, l’Oficina d’Atenció Ciutadana estarà oberta tots els dies laborables, de dilluns a divendres, en horari de matí de 8.30 a 14.00 hores, i els dilluns en horari de tarda de 16.00 a 19.00 hores, excepte els mesos de juliol i agost i durant el període nadalenc. En les diverses franges horàries es podran fer consultes i tràmits presencials sense necessitat de sol·licitar hora concertada, facilitant d’aquesta forma que tothom pugui fer una consulta telefònica o presencial o un tràmit administratiu sense haver de sol·licitar cita.
En el cas de l’Arxiu Municipal, es podran fer les consultes de documentació en horari de matí els dies laborables i, com a novetat, els dilluns en horari de tarda de 16.00 a 19.00 hores (també exceptuant els mesos de juliol i agost i el període nadalenc). Per poder fer la consulta de documents de l’Arxiu, però, serà necessari fer la sol·licitud prèviament per tal que l’Arxiu prepari la documentació sol·licitada i es tingui disponible sense esperes el dia i hora que s’acordarà per la seva consulta un cop rebuda la sol·licitud. Es poden consultar els tràmits de consulta a l’adreça electrònica: www.castellbisbal.cat/arxiu.
Una aposta per serveis propers de qualitat i estesos al territori
L’Oficina d’Atenció Ciutadana, a més de la seu a l’Ajuntament, està estesa al territori amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Can Santeugini i el punt especialitzat d’informació de Can Margarit per tràmits de Serveis Socials.
En el cas de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Can Santeugini, obre tots els dimarts, de 9.00 a 12.00 hores i apropa l’Ajuntament als nuclis de Can Santeugini, Costablanca, Ca n’Oliveró, Colònia del Carme i Can Nicolau de Dalt, oferint els mateixos serveis que l’OAC de l’Ajuntament, a més d’una atenció especialitzada amb AICSA per tràmits vinculats amb el subministrament d’aigua.
El regidor d’Innovació i Transformació digital, Jordi Piera, ha destacat que “amb aquesta mesura, l’equip de govern fa una aposta per apropar els serveis municipals a la ciutadania i per garantir que tothom pugui relacionar-se amb l’Ajuntament independentment d’on visqui i dels seus horaris de treball”.
A més de la possibilitat de relacionar-se presencialment, s’ha ampliat i millorat la pàgina per relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament (www.castellbisbal.cat/tramits) permetent fer la gran majoria de tràmits a distància sense limitacions de dies i hores. Així mateix s’ha apostat per una nova pàgina web de l’Arxiu Municipal (www.castellbisbal.cat/arxiu) que ofereix un ampli ventall de recursos adreçats a la ciutadania en general i a historiadors. Entre d’altres, s’hi poden consultar totes les publicacions de l’Arxiu, accedir als tràmits i serveis que ofereix i consultar el catàleg per conèixer els documents que té l’Arxiu i fer la consulta en línia de nombrosos documents amb valor històric.