Assessorament sobre les sol·licituds de cèdules d'habitabilitat
La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge reuneix les condicions d’habitabilitat que el fan apte per a l’ús i la residència de les persones.
- La cèdula de primera ocupació es refereix a habitatges de nova construcció i té una vigència de 25 anys.
- La cèdula de segona ocupació es refereix a habitatges usats o preexistents i té una vigència de 15 anys.
Les dades que consten a la cèdula d’habitabilitat són:
- L'adreça i ubicació de l’habitatge.
- La superfície útil de l’habitatge i de les habitacions.
- Les estances i els espais que componen l’habitatge.
- El llindar màxim d’ocupació.
- La identificació i titulació de la persona tècnica que certifica l’habitabilitat.
Totes les persones propietàries de l’habitatge, administradores o representants autoritzats, que vulguin transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús i/o necessiten donar d’alta l’habitatge dels serveis d’aigua, electricitat, gas, i altres serveis han de sol·licitar la cèdula d'habitabilitat, un certificat que ha d’estar signat per un tècnic/a competent (arquitecte, arquitecte tècnic, aparellador o enginyer de l’edificació).
La sol·licitud es pot fer en qualsevol moment a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, mitjançant l’enllaç al tràmit corresponent que trobareu a www.gencat.cat
Per a més informació podeu consultar al Servei Local d'Habitatge on us assessoraran.