Assessorament sobre les sol·licituds de cèdules d'habitabilitat

La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge reuneix les condicions d’habitabilitat que el fan apte per a l’ús i la residència de les persones.

  • La cèdula de primera ocupació es refereix  a habitatges de nova construcció i té una vigència de 25 anys.
  • La cèdula de segona ocupació es refereix a habitatges usats o preexistents i té una vigència de 15 anys.

Les dades que consten a la cèdula d’habitabilitat són:

  • L'adreça i ubicació de l’habitatge.
  • La superfície útil de l’habitatge i de les habitacions.
  • Les estances i els espais que componen l’habitatge.
  • El llindar màxim d’ocupació.
  • La identificació i titulació de la persona tècnica que certifica l’habitabilitat.

Totes les persones propietàries de l’habitatge, administradores o representants autoritzats, que vulguin transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús i/o necessiten donar d’alta l’habitatge dels serveis d’aigua, electricitat, gas, i altres serveis han de sol·licitar la cèdula d'habitabilitat, un certificat que ha d’estar signat per un tècnic/a competent (arquitecte, arquitecte tècnic, aparellador o enginyer de l’edificació).

La sol·licitud es pot fer en qualsevol moment a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, mitjançant l’enllaç al tràmit corresponent que trobareu a www.gencat.cat

Per a més informació podeu consultar al Servei Local d'Habitatge on us assessoraran.

Servei Local d'Habitatge

Av. de Pau Casals 9 - 08755 Castellbisbal - Barcelona
Telèfon: 93 772 02 25
Fax: 93 772 13 07
Adreça electrònica: habitatge@castellbisbal.cat
Horari:  
Dilluns i dimecres: de 9.00 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h
Dimarts, dijous i divendres, de 09.00 a 14.00 h
Cal concertar entrevista
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 12.02.2024 | 17:24